PERUTTU: MOSAIIKKI-IKONIKURSSI 1.-7.6.2020

1.4.2020

Cancelled: Mosaic Icon Course 1st - 7th June 2020

Koronavirusepidemian takia kesäkurssi joudutaan perumaan. Tiedotamme sivuillamme seuraavasta Mosaiikki-ikonikurssista, kun tilanne on rauhoittanut.

MOSAIIKKI-IKONIKURSSI

Seuraavat mosaiikki-ikonikurssit pidetään Siilinjärven ortodoksisella seurakuntatalolla,  1.-7.6.2020. Opettajana on mosaiikkitaiteilija Juri Jarin  Moskovasta.

Kurssin järjestävät Mosaiikki-ikonikerho PETROS, Agricola opintokeskus,Kuopion ortodoksinen seurakunta ja Ikoni ja Mosaiikki Tuulikki Likitalo.

Opetuskielet ovat venäjä ja englanti. Opetus tulkataan suomeksi.

Kurssin järjestelyistä vastaa Tuulikki Likitalo, www.ikonijamosaiikki.fi

Kurssin hinta: 250 € ja 20 €:n materiaalimaksu. Materiaaliperusmaksua ei peritä Mosaiikki-ikonikerho Petroksen jäsenmaksun  maksaneilta. Venetsialaisesta ja pietarilaisesta mosaiikkilasista, smaltista, kulta- ja hopeasmaltista sekä marmoreista peritään maksu erikseen sen mukaan kuinka paljon on näitä materiaaleja työssään käyttänyt.

Lounaan voi nauttia naapurissa sijaitsevassa ruokalassa. Hinta 5-7 e. Ruokala  on kiinni lauantaina ja sunnuntaina ja pyhäpäivinä.

Omia eväitä voi lämmittää kurssipaikan keittiössä. Mosaiikki-ikonikerho Petros varaa kahvia ja teetä, joita voi halutessaan keittää itse.

Majoitus ei kuulu hintaan. Sen hankkimisessa yritämme auttaa.

Kurssin opetus painottuu ikonin valmistamiseen esikuvina vanhat bysanttilaiset mosaiikit ja niiden valmistamisessa käytetty mosaiikkitekniikka. Aloittelijat valmistavat harjoitustyönä  esim. jonkin yksityiskohdan suuremmasta koristekokonaisuudesta. Ikonitaiteen tuntemus tai kiinnostus ikoneja kohtaan ei ole välttämätön ehto kurssille osallistumiseen. Kurssille mahtuu 17 oppilasta. Kurssi toteutuu, jos oppilaita tulee vähintään 10.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

Minna Punkki

mosaiikkiikonikerhopetros@gmail.com

THE COMING MOSAIC COURSES WILL BE HELD

Mosaic icon course 1st - 7th June at Siilinjärvi Church Hall.

Teacher Yury Yarin.

The teaching on the courses focuses mainly on preparing icons based on the old Bysantic mosaic tradition and its technique. However, beginners can start with making e.g. a small detail from a larger ornamental piece. Thus previous knowledge of the art of icons is not an crucial requirement for those taking part in the course.The teaching will take place in English and Russian. The teaching will be translated into Finnish.