MOSAIIKKI-IKONIKURSSI 5.-11.6.2018 Mosaic Icon Course 5th-11th June 2018

3.1.2018

MOSAIIKKI-IKONIKURSSI 5.-11.6.2018

Kurssipaikka on Siilinjärven ortodoksinen seurakuntatalo, Harjamäentie 2. Opettajana on mosaiikkitaiteilija Juri Jarin  Moskovasta.

Kurssin järjestävät Mosaiikki-ikonikerho PETROS, Agricola opintokeskus,Kuopion ortodoksinen seurakunta ja Ikoni ja Mosaiikki Tuulikki Likitalo.

Opetuskielet ovat venäjä ja englanti. Opetus tulkataan suomeksi.

Kurssin järjestelyistä vastaaTuulikki Likitalo, Hallituskatu 8 B 22, 70100 Kuopio puh. 050  37 17 217, e-mail: tuulikki.likitalo@ikonijamosaiikki.fi,  www.ikonijamosaiikki.fi

Kurssin hinta: 250 € ja 20 € euron materiaalimaksu. Materiaaliperusmaksua ei peritä Mosaiikki-ikonikerho Petroksen kevään 2018 jäsenmaksun  maksaneilta. Hinta sisältää opetuksen lisäksi päiväkahvit. Lounaan voi nauttia naapurissa sijaitsevassa ruokalassa. Hinta 5-7 e. Ruokala  on kiinni lauantaina ja sunnuntaina ja pyhäpäivinä. Omia eväitä voi lämmittää kurssipaikan keittiössä. Venetsialaisesta ja pietarilaisesta mosaiikkilasista, smaltista, sekä kultasmaltista peritään maksu erikseen sen mukaan kuinka paljon on näitä materiaaleja työssään käyttänyt. Majoitus ei kuulu hintaan. Sen hankkimisessa yritämme auttaa.

Kurssin opetus painottuu ikonin valmistamiseen esikuvina vanhat bysanttilaiset mosaiikit ja niiden valmistamisessa käytetty mosaiikkitekniikka. Aloittelijat valmistavat harjoitustyönä  esim. jonkin yksityiskohdan suuremmasta koristekokonaisuudesta. Ikonitaiteen tuntemus tai kiinnostus ikoneja kohtaan ei ole välttämätön ehto kurssille osallistumiseen. Kurssille mahtuu 17 oppilasta. Kurssi toteutuu, jos oppilaita tulee vähintään 10.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

Tuulikki Likitalo

050 37 17 217

tuulikki.likitalo@ikonijamosaiikki.fi

THE COMING MOSAIC COURSES WILL BE HELD

Mosaic icon course 5th -11th June 2018 at Siilinjärvi Church Hall.

Teacher Yury Yarin.

The teaching on the courses focuses mainly on preparing icons based on the old Bysantic mosaic tradition and its technique. However, beginners can start with making e.g. a small detail from a larger ornamental piece. Thus previous knowledge of the art of icons is not an crucial requirement for those taking part in the course.The teaching will take place in English and Russian. The teaching will be translated into Finnish.